WYMIANA PASKA ROZRZĄDU ORAZ OSPRZĘTU

Regularna wymiana paska rozrządu

Wymiana paska rozrządu w odstępach czasu przewidzianych przez producenta danego pojazdu jest jedną z najważniejszych czynności serwisowych. W razie przegapienia terminu wymiany istnieje ryzyko zerwania się paska, co w konsekwencji niemal zawsze prowadzi do poważnego i drogiego w naprawie uszkodzenia silnika. Często tak pozornie błache zaniedbanie kończy się wymianą całego silnika lub jego kompleksowym remontem.

Dedykowany sprzęt i prawidłowa wymiana rozrządu

W celu prawidłowej i zgodnej ze standardami wymiany rozrządu dysponujemy dedykowanymi zestawami blokad rozrządu do większości silników benzynowych i diesla. Tylko dzięki specjalnym blokadom możliwa jest w pełni bezpieczna wymiana paska rozrządu i pozostałych elementów.

Ponadto, po wymianie paska należy odpowiednio ustawić jego naciąg – również przy pomocy dedykowanego urządzenia (miernik naciągu paska)

Omawiane wyżej parametry są każdorazowo określane przez producenta samochodu (danego silnika) i należy ich bezwzględnie przestrzegać.

ZALECENIA

^

Przebieg pomiędzy wymianą

nie należy przekraczać maksymalnego przebiegu między wymianami paska rozrządu – określa go producent samochodu

^

trwałość paska

trwałość paska określona jest również w latach – dotyczy to samochodów, które robią niewielkie przebiegi

^

wymiana osprzętu

wymieniając rozrząd zaleca się wymianę wszystkich rolek napinających oraz pompy wody

^

tanie zamienniki

nigdy nie należy kupować najtańszego zamiennika – jego zerwanie się będzie katastrofalne w skutkach

Call Now Button