WYMIANA PASKA ROZRZĄDU ORAZ OSPRZĘTU
Regularna wymiana paska rozrządu
Wymiana paska rozrządu w odstępach czasu przewidzianych przez producenta danego pojazdu jest jedną z najważniejszych czynności serwisowych. W razie przegapienia terminu wymiany istnieje ryzyko zerwania się paska, co w konsekwencji niemal zawsze prowadzi do poważnego i drogiego w naprawie uszkodzenia silnika. Często tak pozornie błache zaniedbanie kończy się wymianą całego silnika lub jego kompleksowym remontem.
Dedykowany sprzęt i prawidłowa wymiana rozrządu
W celu prawidłowej i zgodnej ze standardami wymiany rozrządu dysponujemy dedykowanymi zestawami blokad rozrządu do większości silników benzynowych i diesla. Tylko dzięki specjalnym blokadom możliwa jest w pełni bezpieczna wymiana paska rozrządu i pozostałych elementów.
Ponadto, po wymianie paska należy odpowiednio ustawić jego naciąg – również przy pomocy dedykowanego urządzenia (miernik naciągu paska)
Omawiane wyżej parametry są każdorazowo określane przez producenta samochodu (danego silnika) i należy ich bezwzględnie przestrzegać.
ZALECENIA
Przebieg pomiędzy wymianą
nie należy przekraczać maksymalnego przebiegu między wymianami paska rozrządu – określa go producent samochodu
trwałość paska
trwałość paska określona jest również w latach – dotyczy to samochodów, które robią niewielkie przebiegi
wymiana osprzętu
wymieniając rozrząd zaleca się wymianę wszystkich rolek napinających oraz pompy wody
tanie zamienniki
nigdy nie należy kupować najtańszego zamiennika – jego zerwanie się będzie katastrofalne w skutkach